Geen vuurwerk

Het is Oudejaarsdag, nog geen avond. Binnen staat Innuendo van Queen op hoog volume. Omdat het een goed nummer is, maar ook zeker om de geluiden van buiten het huis te doen verstommen, aangezien de hond blaft na iedere knal. Mensen steken al de hele dag vuurwerk af. Zij hebben vermoedelijk een ongelukkig jaar achter de rug, en vieren dat het nu bijna voorbij is. Sommigen zoeken bevestiging voor het slechte jaar door hun vingers eraf te blazen.
Zelf steek ik helemaal geen vuurwerk af. Niet na twaalven omdat ik niet weet wat ik in 2012 ga meemaken. Het is voorbarig om het volgende jaar te vieren. Evenmin steek in voor twaalven vuurwerk af. Want 2011, dat was best een aardig jaar.
Ik ga jullie de samenvatting van de mooie dingen uit mijn jaar besparen. Borstklopperij is vaak niet zo relevant. Er zijn al genoeg mensen die zichzelf en public ophemelen. Dat is hopen op bevestiging van anderen. Onzekerheid. Misschien zijn dat wel de mensen die voor twaalven vuurwerk afsteken.

Plaats een reactie